Teaser

Co je Teaser?

Teaser

Teaser je používaný v reklamě a propagaci a nabývá dvou téměř totožných významů, které je však žádoucí objasnit zvlášť pro lepší přehled. V obou případech však jde o formu upoutávky či lákadla s cílem získat pozornost spotřebitelů.

1. Nejčastěji je slovo teaser používáno ve spojení s filmovou a televizní produkcí. Jedná se o krátké video sestavené ze scén daného filmu, seriálu nebo pořadu, které má dva základní účely. Tím prvním je samotné informování diváka o existenci filmu, tím druhým o nicméně důležitým pak nalákání diváka k jeho zhlédnutí. Jedná o jeden z klíčových pilířů propagace rozhodujícím o komerčním úspěchu díla. Jeho promítání/vysílání/zobrazování probíhá před promítáním jiných filmů, v televizi (časté u filmů, na jejichž produkci se daná televize podílela), ale stále častěji také na internetu (např. jako reklama na YouTube).

2. Druhým případem je takové reklamní sdělení, které svým obsahem upoutává pozornost, avšak spotřebitel netuší jaký produkt, služba či značka za propagací stojí. Podstatou je vyvolat ve spotřebitelích zvědavost typu „O co vlastně jde?“. Po teaser propagaci následuje reklamní kampaň, která vše odhalí. Formáty reklamy a použité médium pro teaser může být prakticky jakékoliv od tisku, přes outdoor a televizi až po internet.

Ukázky teaserů:

Film Iron Man 3

Pivo Litovel Černý Citrón

Odkaz na web kampaně Černý Citrón

Související termíny:

Jingle