Landing page

Co je Landing page?

Landing page

Landing page (vstupní stránka) je výraz označující stránku, respektive podstránku webové prezentace, či e-shopu, která se uživateli zobrazí poté, co klikne na odkaz zobrazený ve výsledcích vyhledávání, odkaz v textu, reklamní banner, PPC reklamu ale prakticky jakýkoliv prvek obsahující odkaz. Odkaz na landing page může být umístěn prakticky kdekoliv napříč internetem – na jiných webech, sociálních sítích, v emailech, ve výsledcích vyhledávání, ale například také v textových souborech (předpokladem pro zobrazení landing page je pak v dané chvíli připojení k internetu) a může mít textovou i grafickou podobu.

Smyslem landing page je konverze, čili zajištění toho, aby přivedený návštěvník provedl akci, kterou chceme. V případě e-shopu bude takovou konverzí provedení nákupu. Konverzí ale může cokoliv jiného – vyplnění dotazníku, přečtení článku, stažení ebooku, přihlášení se k odběru newsletteru atd.

Podstatou dobře zvládnuté práce s landing page je pak to, aby návštěvník po nakliknutí na odkaz byl přiveden na stránku, která obsahově koresponduje s tím, co uživatel hledal. Uveďme si jednoduchý příklad. Zákazník nakliknul na odkaz, který ho měl přivést na podstránku s akční letenkou do Paříže. Místo toho byl ale přiveden na homepage webu, kde je mnoho dalších informací a kde se mu odkaz na podstránku s touto akční letenku bude špatně hledat, nebo tam dokonce není. Takový návštěvník pak s mnohem větší pravděpodobností letenku nekoupí. Odkaz by proto měl vést na příslušnou podstránku s nabídkou této akční letenky.

Související termíny:

Lead

SEM – Search Engine Marketing

PPC – Pay Per Click

Odkazy, které by vás mohli zajímat:

WhiteHat.cz – Jak postavit kvalitní Landing page

Google glosář – Vstupní stránka – Landing page