SEM, neboli Search Engine Marketing je odvětví online marketingu zaměřeného na zvyšování efektivity placené reklamy ve fulltextových vyhledávačích. Často bývá mylně zaměňován za SEO, které se však zabývá optimalizací internetových stránek a jejich odkazových profilů pro vyhledávače, nikoliv placenou reklamou.
SEM může být založen na využití různých formátů zobrazení (text či banner) a stejně tak může využívat několika modelů platby, nejčastěji je ovšem postaven na modelu PPC. Zobrazení reklamy reálně probíhá jednak v rámci vyhledávače, ale také v rámci vlastní sítě webů poskytovatele reklamního prostoru, případně v síti partnerských webů, které jsou do systému zapojeny. Využívá se ale také různých placených zápisů v katalozích, sponzorovaných odkazů a tak podobně.
Náplní práce na SEM je:
– Výběr vhodných klíčových slov
– Nastavení vhodné ceny, která získá v rámci aukčního systému PPC vhodnou pozici
– Dobře napsané inzeráty, které budou mít velký konverzní poměr
– Zajímavé bannery, které budou mít velký konverzní poměr
– Výběr relevantních internetových stránek v reklamní síti, na kterých se budou inzeráty zobrazovat
Mezi největší výhody SEM patří možnost naprosto precizně sledovat náklady na reklamu a všechny záležitosti s tím spojené. Konkrétně pak konverzní poměr jednotlivých klíčových slov a inzerátů. Když nějaký nefunguje, vyřadíme ho a nahradíme jiným, nebo zbylé finance investujeme do těch, které fungují apod. Dále pak máme možnost sledovat kolik zákazníků nám, ta která kampaň přivedla a kolik vydělala. A tak dále a tak dále.
Související termíny: