SEM – Search Engine Marketing

Co je SEM – Search Engine Marketing?

SEM - Search engine marketing

SEM, neboli  Search Engine Marketing je odvětví online marketingu zaměřeného na zvyšování efektivity placené reklamy ve fulltextových vyhledávačích. Často bývá mylně zaměňován za SEO, které se však zabývá optimalizací internetových stránek a jejich odkazových profilů pro vyhledávače, nikoliv placenou reklamou.

SEM může být založen na využití různých formátů zobrazení (text či banner) a stejně tak může využívat několika modelů platby, nejčastěji je ovšem postaven na modelu PPC. Zobrazení reklamy reálně probíhá jednak v rámci vyhledávače, ale také v rámci vlastní sítě webů poskytovatele reklamního prostoru, případně v síti partnerských webů, které jsou do systému zapojeny. Využívá se ale také různých placených zápisů v katalozích, sponzorovaných odkazů a tak podobně.

Náplní práce na SEM je:

– Výběr vhodných klíčových slov

– Nastavení vhodné ceny, která získá v rámci aukčního systému PPC vhodnou pozici

– Dobře napsané inzeráty, které budou mít velký konverzní poměr

– Zajímavé bannery, které budou mít velký konverzní poměr

– Výběr relevantních internetových stránek v reklamní síti, na kterých se budou inzeráty zobrazovat

Mezi největší výhody SEM patří možnost naprosto precizně sledovat náklady na reklamu a všechny záležitosti s tím spojené. Konkrétně pak konverzní poměr jednotlivých klíčových slov a inzerátů. Když nějaký nefunguje, vyřadíme ho a nahradíme jiným, nebo zbylé finance investujeme do těch, které fungují apod. Dále pak máme možnost sledovat kolik zákazníků nám, ta která kampaň přivedla a kolik vydělala. A tak dále a tak dále.

Související termíny:

SERP – Search Engine Result Page

Klíčová slova

Keywords