PPA – Pay Per Action

Co je PPA – Pay Per Action?

PPA

PPA, celým názvem Pay Per Action (Platba Za Akci), někdy označováno, jako CPA – Cost Per Action, je provozní odměňovací model hojně využívaný v oblasti internetové reklamy. Na modelu PPA je postaven takzvaný affiliate marketing, někdy též nazýván výkonový marketing.

Podstatou modelu je, že poskytovatel reklamního prostoru neboli zprostředkovatel dostane od inzerenta zaplaceno až ve chvíli, kdy přivedený návštěvník provede předem definovanou akci – konverze. Ve většině případů se jedná o nákup, ale může jít i o vyplnění formuláře, registraci, přihlášení se k odběru emailů, ale i telefonát. Inzerent tak neplatí za návštěvníky, ale za skutečné zákazníky.

Forma odměn může být v PPA stanovena procentuálně (typické pro e-shopy, jako procento z celkové objednávky), nebo v absolutní hodnotě (typické pro registraci, vyplnění formuláře atd.). Lze se ale setkat i s kombinací obojího.

Obecně se dá říci, že model PPA je pro poskytovatele reklamního prostoru výnosnější, je s ním však spojeno větší riziko. Je proto používán především malými weby specializovanými na určitou oblast, kde existuje velká relevance mezi obsahem webu a produktem/službou, který je předmětem PPA.

Související termíny:

PPC – Pay Per Click

CPT – Cost Per Thousand

Konverze

ROI – Return On Investment

Odkazy, které by vás mohli zajímat:

Google reklamní síť – CPA