Konverze je termín hojně používaný v odvětví marketingu na internetu a označuje vykonání určité pro nás žádoucí akce návštěvníkem webové prezentace, respektive internetového obchodu. O jakou akci se bude jednat, záleží na tom, o co konkrétně usilujeme a jaký je náš cíl.
Typické příklady konverze:
– Nákup
– Přihlášení k odběru emailů
– Stažení ebooku
– Vyplnění formuláře
– Stažení aplikace
– „Zalajkování“ na Facebooku
– A mnoho dalších
Typů konverzí může být na webové prezentaci několik, nebo může jít o jistou posloupnost, kdy jedna konverze vede ke snaze realizovat konverzi další. Příkladem první možnosti může být nákup zboží a současné přihlášení se k odběru emailů, přes které můžeme zákazníkovi nabízet další naše produkty a služby. V druhém případě lze návštěvníkům nabídnout ke stažení ebook zdarma, výměnou za poskytnutí mailu, na který lze následně zasílat obchodní sdělení. V tomto případě tedy nejdříve sledujeme konverzi stažení ebooku a následně sledujeme konverzi koupě našich produktů/služeb, které byly realizovány přes emaily rozeslané těm, kteří si ebook stáhli.
Z hlediska vyhodnocování je pro konverze důležitý takzvaný konverzní poměr, který určuje podíl těch, jež konverzi provedli ve vztahu k celkovému počtu návštěvníků. Čím vyšší konverzní poměr je, tím lépe.
Video o sledování konverzí a návratnosti investic od společnosti Google ČR:
Související termíny:
KPI – Key Peformance Indicator
Odkazy, které by vás mohli zajímat: