Konverze

Co je Konverze?

Konverze

Konverze je termín hojně používaný v odvětví marketingu na internetu a označuje vykonání určité pro nás žádoucí akce návštěvníkem webové prezentace, respektive internetového obchodu. O jakou akci se bude jednat, záleží na tom, o co konkrétně usilujeme a jaký je náš cíl.

Typické příklady konverze:

–          Nákup

–          Přihlášení k odběru emailů

–          Stažení ebooku

–          Vyplnění formuláře

–          Stažení aplikace

–          „Zalajkování“ na Facebooku

–          A mnoho dalších

Typů konverzí může být na webové prezentaci několik, nebo může jít o jistou posloupnost, kdy jedna konverze vede ke snaze realizovat konverzi další. Příkladem první možnosti může být nákup zboží a současné přihlášení se k odběru emailů, přes které můžeme zákazníkovi nabízet další naše produkty a služby. V druhém případě lze návštěvníkům nabídnout ke stažení ebook zdarma, výměnou za poskytnutí mailu, na který lze následně zasílat obchodní sdělení. V tomto případě tedy nejdříve sledujeme konverzi stažení ebooku a následně sledujeme konverzi koupě našich produktů/služeb, které byly realizovány přes emaily rozeslané těm, kteří si ebook stáhli.

Z hlediska vyhodnocování je pro konverze důležitý takzvaný konverzní poměr, který určuje podíl těch, jež konverzi provedli ve vztahu k celkovému počtu návštěvníků. Čím vyšší konverzní poměr je, tím lépe.

Video o sledování konverzí a návratnosti investic od společnosti Google ČR:

Související termíny:

KPI – Key Peformance Indicator

ROI – Return On Investment

PPC – Pay Per Click

Odkazy, které by vás mohli zajímat:

Google glosář – Konverze

Google – Charakteristika měření konverzí na internetu