Imprese

Co je Imprese?

Imprese

Imprese je termín úzce spojen s reklamou na internetu a znamená počet zobrazení reklamního banneru. Na impresích je postaven i jeden z modelů nákupu reklamy na internetu, kdy zadavatel reklamy nakupuje určitý počet impresí za určitou částku.

Na základě impresí se dá vyhodnocovat efektivita jednotlivých bannerových formátů, různých designů bannerů nebo třeba webů na kterých se reklama zobrazuje. Tato efektivita je měřena skrze takzvané CTR – click through rate, neboli míru prokliku. Ta nám například udává, že CTR leader board banneru je 2 promile (2 kliky na 1000 zobrazení) a CTR square banneru je 1 promile (1 klik na 1000 zobrazení). Leader board banner je tak dvakrát efektivnější, co do vynaložených prostředků.

V případě impresí je třeba mít na paměti, že se počítají na zobrazení, nikoliv na zhlédnutí. V realitě totiž může být banner umístěn zcela dole na stránce, kam návštěvník nedojde a banner neuvidí a přesto je imprese započítána.

Související termíny:

CPT – Cost Per Thousand

Kontextová reklama

SEM – Search Engine Marketing

Odkazy, které by vás mohli zajímat:

Google glosář – Počet zobrazení – Imprese